Dragon Age Origins kedvcsináló

Posted: 2009. október 14., szerda by damoqles in Címkék: , , ,
0

(honlap)


Amikor még 2004 tájékán hírül kaptuk, hogy az igényes, izometrikus nézetű fantasy crpg-k szakértője, a BioWare az igényes, izometrikus nézetű fantasy crpg-eposzok vitathatatlan királyának, a Baldur's Gate sagának szellemi örökösén dolgozik - ezúttal licenszelt háttérvilág és (A)D&D-s szabályrendszer nélkül -, alig tudtunk hová lenni örömünkben. Ez az azóta eltelt, nem éppen rövid időintervallum - amely alatt tucatnyi veszélyeztetett állatfajt irtottunk ki és legalább fél méterrel emeltük a tengerszintet - nem csak azért volt kemény, mert egy borítékolhatóan kiváló szerepjátékra kellett várnunk, hanem mert az évek során alig kaptunk valamicske információt róla; és most, hogy megtört a jég, és sovány egy hónapra vagyunk a megjelenéstől, minden csaknem egyszerre zúdul a nyakunkba, amivel nem könnyű megbirkózni. Most nem csak a Marilyn ManIszony egyik számával felfuttatott előzetes (ld. eggyel lejjebb) buksivakarósan összezavaró hatásáról beszélek, vagy a kezdettől fogva a reklámszövegekben és interjúkban hangsúlyozott felnőtt tematikának és igazzy dark fantasy hangulatnak a vér, belek és szex sekélyes (bocs, de akkor legalább hatásvadász) triójára való leszűkítése, illetve az első blikkre abszolút tolkieni-sablonossá formált, bár egyedinek mondott világ miatt; nem, hanem elsősorban a pozitív benyomások okán, amelyekből, a BioWare veterán profizmusának köszönhetően nem meglepő módon, sokkal több van, és állítólag a képek és videók lavinájának ellenére még mindig alig láttunk valamit a játékból.

Hatásos, annyi szent, emellett öncélúan, büntetendően kúlos, és vajmi kevéssé látszik ez alapján, hogy komoly, taktikai, történetvezérelte szerepjátéknak készül, nem hack'n'slash 300-utóérzésnek. Persze rossz vagy helytelen reklám nem létezik, csak ízlések meg pofonok. Ihun a legújabb cinematic előzetes is, amiben megintcsak túl soknak érzem a szaltókat és a sejtmintás, karbonszálas Crysis-páncélt (?!) (plusz randák a csajok), ugyanakkor oké, felfogtam, az ilyen videóknak a figyelemfelkeltés a céljuk:

A kanadai srácok minimum 40 óra játékidőt ígérnek - s ami fontosabb, ezt független teszterek is megerősítik -, ha kizárólag a fő küldetéseken szántunk végig, és közel a dupláját, ha minden falu minden kricsmijének minden sarkába bekukkantunk. Az Origins alcím a hat származásra utal, melyek közül választhatunk az elején - ember nemes, városi elf stb. -, ezért jóllehet csupán három kaszt létezik - harcos, varázsló, szerencsevadász/íjász -, a játék ezek kombinációján és a számos képzettség és mágia szabad kiválasztásán túl abban is egyedi játékélményt kínál minden újrajátszás alkalmával, hogy az összes származásnak saját pár órás prelúdiumja van, amiben megtudhatjuk, hogy ki honnan, hogyan és miért állt be vagy akar beállni a Grey Wardenek rendjébe.

Ez a jófiúk gyülekezete a Blight (Métely) szauroni fenyegetése ellen esküdött fel, és kb. azonos a szerepük, mint a Knights of the Old Republic Jedijeinek vagy a Mass Effect Spectre-jeinek. Nem kimondottan az eredetiségével nyűgözi le az embert, viszont egy ilyen epikus hangvételű történetbe kell egy ököl az ellenállásnak is, gondolom.

Ezen őrzők lobogója alatt fogjuk bejárni a világot, hogy egyesítsük a nemzeteket a sötét erők ellen, oldalunkon jó baldursgate-es hagyományok szerint saját jellemű, nézőpontú és remélhetőleg derülésre késztető szövegű nem-játékos karakterekkel. A begyűjthető társak terén jóval a sztratoszféra fölé helyezte már a lécet a cég előző játékaikban (legyen elég, ha annyit írok, Minsc és Boo), kíváncsi vagyok, hová fejlődtek (vissza) minőségileg és mennyiségileg.





Ennyi epikum után talán nehéz lesz lenyelniük a valós játékmenetet azoknak, akik nem ismerik a körökre osztott és/vagy bármikor szüneteltethető, taktikai harcokra kihegyezett csapat-alapú crpg-ket. Az ilyen individuumokat előszöris a Baldur's Gate 1-2, a Planescape: Torment és a Fallout 1-2 irányába rugdosnám seggbe, másodsorban biztosíthatom őket, hogy a pöttyet kevésbé moziszerű látványú, a játékos ügyessége helyett a karakter tulajdonságainak függvényében zajló játék mit sem vesz el a történet, a történetmesélés kvalitásaiból vagy a játékélményből, sőt. A hadi cselek, mágikus praktikák, kelepcék, különböző jártasságok, az eltérő képességű csapattagok széles tárházát nyitják meg a problémamegoldó eszközöknek. A legújabb prezentáció:                                                                                                                                                    
Mindent összevetve örülünk, mint majom a farkának a november hatodikán esedékes megjelenésnek. Az eredeti tippem/vágyam nem jött ugyan be, és a warhammeresen mocskos/elvetemült low-fantasy, illetve steampunk vagy science-fantasy helyett "csak" egy újabb démoninváziós, mágiában gazdag kvázi-középkori klisévilágot fogunk kapni, de hé, hát nem ez az a zsáner, amiben eddig a BioWare-nek még csak eszébe sem jutott csalódást okozni nekünk? Há' dehogynem.







Addig is vágjuk a naptár centijeit az előzékenyen már tegnap kiadott karaktergenerátorral, meg a DA youtube-anyagával. Bónuszként asztali szerepjáték is készül belőle értő kezek által, klasszikus dobozos verzióban, egyszerű szabályokkal, viszonylag olcsón, kockákat is mellékelve, főleg a kezdőket megcélozva, de a tapasztalt játékosok fejét is jó eséllyel elcsavarva.

Fejlesztői cuccok:





0 megjegyzés: