További tetszetős rpg-k
Posted: 2009. szeptember 19., szombat by damoqles in Címkék: fantasy, horror, lista, rpg, sci-fi
0

Armageddon
Az Eden Studios Unisystem névre keresztelt általános szabályrendszeréről már sok jót hallottam, azonban a játékaik, amelyekkel eddig házasították azt, nem érdekeltek annyira, hogy komolyabban megismerkedjem a dologgal (mondjuk ez akár még kivétellé is válhat egyszer). A rendszer komplexebb változatának legkiforrottabb verzióját valószínűleg bejegyzésem tárgya tartalmazza, amelyben földöntúli hatalmakként birkózhatunk a világunkra törő ördögfajzatok ellen, vagy velük vállvetve a cthulhoid rémségekkel szemben... vagy valami ilyesmi. Az Armageddon: The End Times világának opcionális előzményeként is tekinthető (és ingyenes!) Witchcraft átszaladt már a kezeim között, az alapján jóféle játék lehet. Magába a Witchcraftba csak azért nem merültem bele mélyebben, mert a (new) World of Darkness sorozatom meglehetősen kimerítő módon lefedi az okkult horror iránti igényeimet, másfelől az Armageddon, bár ugyanazokon az alapokon nyugszik, gyökeresen eltérő témával és hangulattal bír, amennyiben inkább a nyílt, atomvillanásos-démonsereges természetfeletti hadviselésre koncentrál, semmint az árnyékban miszticizálásra. Ilyenem még nem nagyon van. Ha valóban sor kerül a 2003 óta majd' minden boltból elkapkodott alapkötet újranyomására, esetleg beszerzek belőle egyet. Addig is marad a demó, a könyvelőzetes és az alábbi recenzió kiváltotta,mérsékelten türelmetlen várakozás.
Alpha Omega


Geist: The Sin-Eaters
Ha már az előbb felhoztam a World of Darknesst, ejtsünk szót legújabb lakóiról, a bűnevőkről, akik egyfajta alvilági szellemlények, amelyek képesek megszállni a frissen elhalálozott lelkeket, és potyautasként visszatérni velük az élők közé. A Sötétség Világán játszhatunk már vámpírként, vérfarkasként, mágusként, frankensteini teremtményként, elcserélt gyerekként és szörnyvadászként - miért ne játszhatnánk hát ki ilyen túlvilági izéket is? Nos, ha horror, én inkább a kevésbé emberi hiedelemvilág- és spiritualizmus-központú rémtörténeteket szeretem, ezért aztán a Pokol mitológiai/keresztény koncepcióját szervesen magába építő Geistre nem gerjedtem rá olyan hévvel, mint teszem azt a Werewolf: The Forsakenre vagy a Promethean: The Createdre, ugyanakkor a White Wolf stúdió WoD-játékkal nekem komoly csalódást még nem tudott okozni, miért most kezdené? Nincs a beszerzési listám tetején, de határozottan rajta van középtájékon. Egy próbajátékra és egy kalandmodulra a fejlesztők, egy röpke könyvelőzetesre pedig a pdf-terjesztő vendégei vagyunk.