További tetszetős rpg-k

Posted: 2009. szeptember 19., szombat by damoqles in Címkék: , , , ,
0

Rogue Trader






Tulajdonképpen a Dark Heresy testvérjátéka. Fiatalabb testvér, de nagyobbra nőtt: az eretnekvadász, nyomozgatós-megrémülgetős előbbivel ellentétben itt nagyobb falatért tátogó karaktereket személyesíthetünk meg, bűnözők meg sorbakák helyett egész nemesi dinasztiák fejeit és hasonló kaliberű egyebeket, és a kalandok leggyakoribb helyszíne az aljanép mocskától terhes alsóvárosok helyett az ismeretlen mélyűr egy városnegyednyi hajó bendőjében, amely hajó egyébként teljes egészében a játékosok tulajdona, legénységével és erőforrásaival egyetemben. Nem mintha a Dark Heresy földközelibb hangvétele nem tetszene (Sőt!), de tény, hogy érdekes játékkoncepció ilyen mértékben levenni a kötőféket a csapatról a Warhammer 40.000 nem éppen kincsvadász-barát, de viszkető kezű inkvizítorokkal meg vérszomjas idegenekkel annál inkább teletömött univerzumában. És ez még mindig nem a leggrandiózusabb játék a sorozaton belül, az majd a Deathwatch lesz pár év múlva, ha minden igaz, ahol a karakterekben egyenesen az emberiség Istencsászárának génkészletéből übermenschesített szuperkatonákat tisztelhetjük, fajunk végső védelmi vonalát és kivédhetetlen ökleit a démonokkal és földönkívüliekkel szembeni végtelen háborúban. Amindenit, na ezek után ki merészeli nem lecsekkolni a quickstart demókkal és előzetesekkel megtömött support site-ot?





Armageddon

Az Eden Studios Unisystem névre keresztelt általános szabályrendszeréről már sok jót hallottam, azonban a játékaik, amelyekkel eddig házasították azt, nem érdekeltek annyira, hogy komolyabban megismerkedjem a dologgal (mondjuk ez akár még kivétellé is válhat egyszer). A rendszer komplexebb változatának legkiforrottabb verzióját valószínűleg bejegyzésem tárgya tartalmazza, amelyben földöntúli hatalmakként birkózhatunk a világunkra törő ördögfajzatok ellen, vagy velük vállvetve a cthulhoid rémségekkel szemben... vagy valami ilyesmi. Az Armageddon: The End Times világának opcionális előzményeként is tekinthető (és ingyenes!)  Witchcraft átszaladt már a kezeim között, az alapján jóféle játék lehet. Magába a Witchcraftba csak azért nem merültem bele mélyebben, mert a (new) World of Darkness sorozatom meglehetősen kimerítő módon lefedi az okkult horror iránti igényeimet, másfelől az Armageddon, bár ugyanazokon az alapokon nyugszik, gyökeresen eltérő témával és hangulattal bír, amennyiben inkább a nyílt, atomvillanásos-démonsereges természetfeletti hadviselésre koncentrál, semmint az árnyékban miszticizálásra. Ilyenem még nem nagyon van. Ha valóban sor kerül a 2003 óta majd' minden boltból elkapkodott alapkötet újranyomására, esetleg beszerzek belőle egyet. Addig is marad a demó, a könyvelőzetes és az alábbi recenzió kiváltotta,mérsékelten türelmetlen várakozás.



Alpha Omega



Honlapja zsenialitásánál (klikk a címre) talán csak logikai kirakósdikra épülő, minőségével a bemutatója előtti Cloverfield film elejtett utalásai ért a netet felforgató mozirajongókat is megtévésztő, víruskampány-szerű beharangozói ötletesebbek, eredetibbek és profibbak, ráadásul a fórumokon hallható elsöprően pozitív visszhanghullám már-már arra is rávett, hogy a látszatra túlbonyolítottnak tűnő szabályrendszert se tekintsem problémának, csak a kezemben foghassam végre ezt a nem semmi kivitelű könyvet. Nos, egyelőre nem rendeltem meg, részben mert ennyire azért nem vagyok oda a biblikus elemekkel (értsd: a Földre is kiterjedő angyal-ördög konfrontációval) fűszerezett világvége-sztorikért (lásd Armageddon RPG - már ott is kifogásokra kényszerültem), részben pedig mert kolosszális próbaverziója és előzetese van, amelyeken még mindig nem rágtam át magam rendesen. Mindenesetre csábítóan sötét hangulatú posztapokaliptikus-cyber-fantasy-sci-fi, vagy mi a daganat, érdemes a radaron tartani. A számos ismertető közül kiemelném ezt a rádióriportot a készítőkkel - jó fejek mind, meghozzák az ember kedvét a szerepjátszáshoz a világukon.
Van két videóinterjú is:




 Geist: The Sin-Eaters



Ha már az előbb felhoztam a World of Darknesst, ejtsünk szót legújabb lakóiról, a bűnevőkről, akik egyfajta alvilági szellemlények, amelyek képesek megszállni a frissen elhalálozott lelkeket, és potyautasként visszatérni velük az élők közé. A Sötétség Világán játszhatunk már vámpírként, vérfarkasként, mágusként, frankensteini teremtményként, elcserélt gyerekként és szörnyvadászként - miért ne játszhatnánk hát ki ilyen túlvilági izéket is? Nos, ha horror, én inkább a kevésbé emberi hiedelemvilág- és spiritualizmus-központú rémtörténeteket szeretem, ezért aztán a Pokol mitológiai/keresztény koncepcióját szervesen magába építő Geistre nem gerjedtem rá olyan hévvel, mint teszem azt a Werewolf: The Forsakenre vagy a Promethean: The Createdre, ugyanakkor a White Wolf stúdió WoD-játékkal nekem komoly csalódást még nem tudott okozni, miért most kezdené? Nincs a beszerzési listám tetején, de határozottan rajta van középtájékon. Egy próbajátékra és egy kalandmodulra a fejlesztők, egy röpke könyvelőzetesre pedig a pdf-terjesztő vendégei vagyunk.

0 megjegyzés: